پرک پت هات واش چیست؟ قیمت، کاربرد و نحوه تولید

پرک پت هات واش چیست

پرک پت یکی از انوع محصولات پلیمری است که به عنوان ماده اولیه برای تولید برخی محصولات پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. پرک پت هات واش یکی از نمونه های پرک پت می باشد که ویژگی های خاصی دارد. پرک پت هات واش نیز از پلیمرهای پرمصرف بوده و نحوه ساخت و کاربرد منحصر به فردی دارد. به همین دلیل لازم است بدانید که پرک پت هات واش چیست. در صورتی که خریدار پرک پت هات واش هستید، این پست مناسب شماست. در این مقاله با چیستی پرک، پرک پت و پرک پت هات واش آشنا شده و توضیحات کاملی درباره آن مطالعه خواهید کرد.

پرک چیست؟

پرک شکل خاصی از پلیمر می باشد. زمانی که ضایعات پلاستیک ها جمع آوری می شوند به شرکت های تولید کننده مواد اولیه پلیمری فرستاده می شوند. این ضایعات ابتدا جدا سازی شده سپس از طریق دستگاه های مخصوص خرد می شوند. به زبان دیگر به پلیمر آسیاب شده پرک گفته می شود. در اغلب موارد ضایعات را شستشو داده و سپس به پرک تبدیل می کنند. توجه نمایید که پرک کاربرد زیادی در تولید محصولات پلاستیکی دارد و همچنین در برخی مواقع برای تولید گرانول از آن استفاده می شود. یکی از انواع پرک، پرک پت هات واش است و در ادامه توضیح می دهیم که به طور کلی پرک پت هات واش چیه.

پرک پت چیست؟

پت چیست؛ پت مخفف پلی اتیلن ترفتالات است. برای تولید اغلب بطری های نوشیدنی، آب معدنی و نوشابه ها از پلی اتیلن ترفتالات استفاده می شود. با توجه به توضیح پرک، زمانی که پلاستیک های بازیافتی پلاستیک مربوط به نوشیدنی ها و آب معدنی باشند و از این مواد پرک تهیه کنند، پرک پت تولید شده است. پرک پت به دلیل اینکه از بازیافت محصولات پلاستیکی حاصل می شود، بسیار محبوب است. توجه نمایید که نوعی از پرک پت وجود دارد که نسبت به انواع دیگر آن پرکاربرد تر می باشد. حال که با معنای پرک پت آشنا شدید، زمانی دانستن معنای پرک پرت هات واش است که درادامه توضیحات مربوط به آن ارائه می شود.

پرک پت هات واش چیست؟

پرک پت هات واش در اصل همان پرک پت است که با شرایطی خاص تولید می شود. همانطور که عنوان شد ابتدا محصولات بازیافتی پلاستیک های بطری ها را جمع آوری کرده و در دستگاه های مخصوص رنگ های آن را به همراه برخی ترکیبات اضافی و آلوده جداسازی می کنند. سپس این مواد را در آسیاب هات واش ریخته و بعد از اینکه خرد شد، به وسیله آب داغ و مواد ضدعفونی کننده در دستگاه هات واش شستشو می دهند.

توجه کنید که لازم است برخی شاخص ها هنگام بازیافت رعایت شود تا پرک پت هات واش قابل استفاده و با کیفیت داشته باشیم. پرک هات واش نسبت به انواع دیگر هات واش آلودگی کمتری داشته و برای موارد بسیاری به ویژه پلاستیک های مرتبط با مواد غذایی کاربرد دارد. با ما باشید تا مراحل تولید و همچنین کاربرد پرک پت هات واش را بخوانید.

مراحل تولید پرک پت هات واش

مراحل تولید پرک پت هات واش

اکنون که دانستید پرک پت هات واش چیست، لازم است مراحل تولید پرک پت هات واش را بدانید. برای تولید پرک پت هات واش مراحلی را طی می کنند که به صورت زیر است:

جمع آوری ضایعات بطری ها (پت)

ابتدا ضایعات مربوط به پت ها را جمع آوری می کنیم. همانطور که عنوان شد بطری های نوشابه، آب معدنی و آبمیوه ها نوعی پت هستند و لازم به ذکر است که ضایعات این مواد پلاستیکی همواره در حجم بالا یافت می شود. علاوه بر آن برخی وسایل نساجی و همچنین خودروسازی نیز جزء پت ها هستند. توجه کنید که برخی بطری ها از pvc ساخته شده اند و لازم است بطری های ساخته شده از پلی اتیلن ترفتالات را برای تولید پرک پت استفاده نماییم.

جداسازی مواد اضافی

حال نوبت جدا سازی است. در این مرحله لازم است برخی قطعات اضافی همچون کاغذ روی بطری ها جدا شود. همچنین در این مرحله لازم است بطری هایی که با pvc ساخته شده اند را از پت ها جداسازی کنیم. در این مرحله انواع پت ها نیز از یکدیگر جداسازی می شوند. توجه کنید که پرک پت هات واش باید عاری از pvc باشد و همچنین آلودگی و مواد اضافی نداشته باشد.

شستشو

در این مرحله زمان شستشو ضایعات پت ها فرا می رسد. لازم است آلودگی ها و ناخالصی ها را جداسازی کنیم. در مرحله شستشو پت ها برای تولید پرک پت برخی معیارها در نظر گرفته می شود تا پرک پت با کیفیت بالاتری تولید شود. در صورتی که این معیار ها وشاخص ها رعایت نشود، پرک پت هات واش مشتری نخواهد داشت. از این رو در این مرحله از تولید پرک پت هات واش علاوه بر جداسازی رنگ ها و مواد اضافی معیارهای لازم نیز لحاظ می شوند.

آسیاب کردن مواد

نوبت به آسیاب کردن مواد می رسد. برای تولید پرک پت هات واش دستگاه مخصوص وجود دارد. در این مرحله ضایعات پلاستیکی که جداسازی و شستشو شده اند را در دستگاه آسیاب ریخته و خرد می کنند. پلاستیک های خرد شده همان پرک هستند که به دلیل اینکه در دستگاه مخصوص هات واش خرد می شوند و همچنین از ضایعات پت ها حاصل می شوند، به نام پرک پت هات واش شناخته می شوند.

شستشو به روش هات واش

شستن پرک پت های مرحله قبل با آب جوش و مواد مخصوص برای پاکسازی اصولی آن، مرحله آخر از تولید پرک پت هات واش است. پرک پت هات واش پاکیزه تر از انواع پرک پت می باشد و زمانی که با آب داغ و مواد مخصوص و همچنین در دستگاه هات واش شستشو می شود، هیچ آلودگی بر آن باقی نمی ماند.

کاربرد پرک پت هات واش

پرک پت به طور کلی در تولید بسیاری از محصولات پلاستیکی همچون بطری ها و صنعت نساجی کاربرد بسیاری دارد. برخی از محصولاتی که با پرک پت هات واش تولید می شوند را در جدول زیر عنوان می کنیم :

بطری مواد خوراکیظرف شامپو ها
محصولات نساجیبسته بندی دارو ها
لوله های پروفیلآسفالت
تسمه پلی استرمبلمان
ظروف بسته بندی مواد خوراکیبرخی قطعات در خودروسازی

مزایا و معایب استفاده از پرک پت هات واش در تولید محصولات

استفاده از پرک پت هات واش در تولید پلاستیک بسیار متداول است. البته لازم است توجه نمایید که استفاده از پرک پت هات واش مزایاو معایبی دارد :

مزایا :

  • دارای مقاومت الکتریکی و حرارتی بالا
  • وزن سبک
  • قابل استفاده برای مواد خوراکی
  • آلوده نبودن
  • انعطاف پذیری زیاد
  • قابل بازیافت بودن
  • شفاف بودن پرک پت هات واش
  • حمل و نقل راحت
  • مصرف انرژی پایین
  • کاربرد زیاد
  • مقاوم بودن در برابر ضربه

معایب :

  • پس از استفاده موجب تولید ضایعات وزباله های زیادی می شود که با تولید مجدد پرک پت هات واش این عیب برطرف خواهد شد.

قیمت پرک پت هات واش

قیمت پرک پت هات واش

قیمت پرک پت هات واش به کیفیت مواد اولیه و نحوه تولید بستگی دارد بنابراین بهتر است برای اطلاع از قیمت روز پرک پت هات واش با یک عرضه کننده معتبر تماس بگیرید. به طور کلی قیمت پرک پت هات واش تقریبا از 7 هزارتومان تا 37 هزار تومان متغیر می باشد. شما لازم است پرک پتی با کیفیت و قیمت مناسب را پیدا کنید. دقت کنید که معمولا محصول ارزان از کیفیت مرغوبی برخوردار نیست. شما باید تولید کننده معتبری را بیابید که پرک پت هات واش با کیفیت خوب را به قیمت مناسب به فروش برساند.

خرید پرک پت هات واش از فرتاک پلیمر

یکی از بهترین و شناخته شده ترین عرضه کنندگان محصولات پلیمری در سطح کشور، فرتاک پلیمر است. فرتاک پلیمر پرک پت هات واش با کیفیت بالا را به مشتریان خود عرضه می دارد. شما می توانید با شماره تماس 09397741352 تماس گرفته و با مشاوران فرتاک پلیمر در ارتباط باشید. این مشاوران راهنمایی های لازم برای خرید پرک پت هات واش را در اختیار شما قرار می دهند. لازم به ذکر است که پرک پت هات واش که توسط فرتاک پلیمر عرضه می شود از بالاترین کیفیت برخوردار است و شما می توانید مقداری از محصول را به عنوان نمونه خریداری نموده و تست کیفیت انجام دهید. فرتاک پلیمر امکان ارسال محصول به هر نقطه از ایران با رسال فوری را فراهم آورده و همچنین پشتیبانی بعد از فروش محصول دارد.

برخی از محصولات قابل عرضه در فرتاک پلیمر عبارتند از:

خرید گرانولخرید مستربچخرید گرانول پلی کربنات
خرید پرکخرید گرانول پلی اتیلنخرید گرانول پلی استایرن
خرید کامپاندخرید گرانول پ پخرید پرک پت شفاف

مطالب مرتبط